Atgal

4 naudingi patarimai logistikos vadovams

2024 01 24

4 naudingi patarimai logistikos vadovams

Šiandien logistikos rinkoje gausu konkurencijos, o besikeičiančios sąlygos ne visada atneša vien privalumų. Tam, kad jūsų įmonės pelnas nemažėtų, o tik augtų, užsakovai ir prekės gavėjai būtų patenkinti paslaugomis, o prekės visada laiku ir saugiai pristatytos į numatytą vietą, verta dėmesį atkreipti į keletą svarbių niuansų. Pažangi transporto valdymo sistema, rinkos pokyčių analizė, kruopščiai paruošiami planai bei dar keletas svarbių faktorių padės užtikrinti, kad visos paslaugos pusės galėtų džiaugtis ilgamečiu ir patikimu bendradarbiavimu. Taigi, apžvelkime, kokie žingsniai logistikos rinkoje gali padėti užtikrinti tokias sąlygas.

1. Gabenamų gaminių ir jų specifikos analizavimas

Tam, kad galėtumėte užtikrinti nepriekaištingą krovinio gabenimo kokybę, derėtų išsamiai išnagrinėti siuntos savybes, ypač tas, kurios pervežimo metu gali būti lemiamos. Gali būti, kad prekėms pervežti būtina atitinkama temperatūra arba gaminiai yra dužūs, todėl reikalauja ypatingos atsargos ir specialaus supakavimo – visą šią informaciją galite gauti iš užsakovo. Išanalizavę prekės specifinius poreikius žinosite, kokią techniką pasitelkti ir kaip tinkamai pristatyti produkciją į numatytą vietą – taip išvengsite konfliktinių situacijų tiek su užsakovu, tiek su prekės gavėju, todėl išsaugosite ir savo įmonės gerą vardą.

2. Rinkos pokyčių analizė

Be abejo, šiandien logistikos rinkoje konkurencija yra tikrai didelė, tačiau nederėtų pamiršti, kad net ir rinkoje jau įsitvirtinusias įmones paveikti gali net ir menkiausi posūkiai. Skirkite laiko konkurentų kainų analizei, apžvelkite jų specialius pasiūlymus ir taikomas nuolaidas didmeniniams užsakymams bei apsvarstykite galimybę pasiūlyti panašius privalumus savo klientams. Turėkite omenyje, kad net ir ilgamečiai klientai, pastebėję kitų rinkos dalyvių teikiamas naudas, gali pasirinkti naują kelią, todėl nenusileiskite šiose varžytuvėse tiesiog nesiimdami priemonių.

3. Kruopštus prekių pristatymo tvarkaraščio planavimas

Laiko grafikas yra esminis viso krovinių gabenimo ir pirkimo proceso veiksnys. Be abejo, šioje grandyje didelė dalis atsakomybės tenka ir užsakovui – pastarasis taip pat turėtų pasirūpinti, kad prastos oro sąlygos ar per vėlai atliktas užsakymas netaptų kliūtimi punktualiai logistikai. Vis dėlto, iš savo pusės galite užtikrinti, kad veždami krovinius naudosite inovatyvią ir modernią technologiją bei taikysite pasiteisinančius metodus. Įdiekite paprastai valdomą, tačiau efektyvią transporto valdymo sistemą, kuri padėtų užtikrinti grafiko laikymąsi, vairuotojų poilsio ir darbo režimą bei daugelį kitų kelyje svarbių aspektų. Pažangi transporto valdymo sistema taip pat padės užtikrinti veiksmingą transporto kontrolę: mažesnes kuro sąnaudas, leis patogiai ir greitai pasiekti visus reikiamus dokumentus, todėl ne tik vežėjui, bet ir klientui bus kur kas patogiau.

4. Planas nenumatytiems atvejams

Kadangi nenumatytos aplinkybės yra neišvengiamos ir jų pasitaiko ne tik logistikoje, geriausia yra sudaryti nenumatytų atvejų planą krovinių gabenimui. Kai kas nors nutinka netinkamai arba staiga nutrūksta, tiksliai žinokite ką daryti, kokius išteklius naudoti ir į kokį paslaugų teikėją galite kreiptis. Pavyzdžiui, birias prekes galima laikinai laikyti specialiuose konteineriuose tam tikrose patalpose, ekstremalių situacijų metu iki kol situacija bus išspręsta. Iš anksto pasirūpinkite tokiais klausimai tam, kad tiek jūsų įmonė, tiek užsakovas, tiek prekės gavėjas patirtų kuo mažiau galimos žalos.